_

Podsatwy Cosmoworks

Forum o CAE.

Podsatwy Cosmoworks

Postprzez tomekwrob » mar 23, 2006 21:23

Witam

Mam prośbę. Moje szefostwo rozważa zakup Cosmoworks. Ja nie mam doświadczenia związanego z programami FEA, tzn bawiłem się Cosmoworks Express w SW ale to bardzo uproszczona analiza.

Zależy mi na waszej opiniu. Co sądzicie o Cosmoworksie. Jakie ma zalety a jakie wady. A może macie jakieś materiały o Cosmoworks, przykłady analiz, e-booki Wszystko będzie dla mnie bardzo pomocne i za wszystko już teraz dziękuję
tomekwrob

Re: Podsatwy Cosmoworks

Postprzez Grzegorz25 » mar 24, 2006 09:43

Witam
Miałem okazję pracować zarówno w CosmosWorks jak i w rozszeżonym o analizę MES Inventorze. Zdecydowanie bardziej polecam Cosmosa, szczególnie w jednej z nowszych wersji. Dostępne tam narzędzie powinny w zupełności wystarczyć do analizy dość prostych części maszyn, a nawet złożeń. Nie jest to co prawda w pełni profesjonalny pakiet MES ale dla zastosowań w przemyśle zdecydowanie go polecam.

Pozdrawiam!
Grzegorz25

Postprzez batman » mar 24, 2006 10:38

Grzegorz25 napisał(a):Witam
Miałem okazję pracować zarówno w CosmosWorks jak i w rozszeżonym o analizę MES Inventorze. !

Nie mozesz porownywac CosmosWorks z MESem zawartym w Inwentorze. Ten ostatni to bardziej reklamowka ANSYS DesignSpace. Dostajesz go w koncu za darmo.
batman

Postprzez Grzegorz25 » mar 24, 2006 10:54

Masz racje, raczej nie można porównywać tych aplikacji pod względem możliowści.
Nie zgadzam się natomiast z stwierdzeniem że analiza MES w Inventorze jest za darmo. Możliwa jest ona tylko w Inventor Prefesional za który trzeba sporo dopłacic w stosunku to wersji standardowej.Gdyby była całkiem za darmo to była by dostępna w każadej wersji tego prgramu.

Moje porównanie obu tych aplikacji wynika z tego że są firmy które kupują Inventora Professional z myślą o wykorzystaniu FEA.
Grzegorz25

Postprzez batman » mar 24, 2006 11:13