_

Przyszły inżynier

Forum ogólne, ale nie do zadawania "prostych pytań". Wszystko o CAD, czego nie da się bezpośrednio połączyć z tematyką jednego z poniższych forów tematycznych.

Przyszły inżynier

Postprzez zlodziej_czasu » mar 01, 2006 19:59

Witam
Jestem studentem Inżynierii Żywności na Wydziele Inżynierii Produkcji. Mam pytanie, mianowicie mam taki przedmiot jak Projektowanie Zakładów Przemysłu Spożywczego. Chciałem zapytac doświadczonych ludzi w tym temacie czy trzeba miec jakies uprawnienia żeby w przyszłości projektowac takie zakłady? Przedmiot dopiero się zaczyna i z tego co się orientuje chodzi tu bardziej o logiczne zagospodarowanie wszystkich maszyn ich liczby itp. do wydajnosci zakładu, obliczenie najbardziej wydajnej liczby pracownikow itp. Myśle że jeżeli ktoś ma o tym pojecie to nie musze tlumaczyc o co chodzi, zreszta sam jeszcze za bardzo nie wiem. Wydaje mi sie jednak że nie chodzi tu o typowo budowlane projektowanie. Chciałbym dowiedziec sie jak to wyglada w praktyce, czy zajmuja sie tym firmy ktore wykonuja projekty typowo budowlane i czy jest zapotrzebowanie na takich specjalistów itp. A pytam bo przedmiot wydaje mi sie bardzo interesujacy (jak zaden inny do tej pory) i chcialbym go poglebiac.

Z gory dziekuje i przepraszam za nie fachowe slownictwo
zlodziej_czasu

Re: Przyszły inżynier

Postprzez teoffil » mar 02, 2006 08:59

Witaj.

Pytasz o technologa? To on ustawia wszystkie urządzenia i daje odpowiednie wytyczne do biur branżowych (zapotrzebowanie na prąd, wodę, wentylacje itd..), do niego należy też w pewnym stopniu dobór ilości ludzi. A czy potrzebuje do tego uprawnienia? Nie wiem. Przeglądałem ostatnio kilka projektów technologicznych właśnie z branży spożywczej, ale to były raczej małe rzeczy - odpiek pieczywa czy grill w jakimś markecie. Autor mgr inż. nie chwalił się żadnymi uprawnieniami (złożył tylko swój podpis ;) ).