Strona 2 z 2

Re: Platforma obrotowa

PostNapisane: cze 07, 2015 22:24
przez jamaguwi
Witam!
Robiliśmy kiedyś taka obrotnicę do bankowozów. Stanęło na łożysku wielkogabarytowym. Samochód załadowany ważył bodaj 23 tony. Wcześniejsza konstrukcja z obwodowym podparciem "uklękła" bardzo szybko, ze względu na niszczące działanie najazdu samochodem.
Co do obrotnicy od naczepy, to nie przenosi ona moim zdaniem momentu, jaki przypadku dźwigów się pojawia - gdzie wypadkowa obciążenia znajduje się poza punktami podparcia (punktami styku kulek).
W celu redukcji kosztów zastosowano łożysko bez wieńca zębatego. Napęd linowy z silnikiem dwubiegowym. Czasem warto poszperać w ogłoszeniach i wyhaczyć takie rzeczy za grosze w przypadku nietypowych/jednostkowych projektów.
PZDR

Re: Platforma obrotowa

PostNapisane: lip 05, 2015 13:38
przez piotrekm13
Witam

Po kolejnych przemyśleniach, uzgodnieniach itp. stanąłem na łożysku wieńcowym (bez napędu) oraz motoreduktorze. Łożyska z napędem z linku powyżej nie mogą pracować ciągle, ze względu na tarcie w przekładni ślimakowej, a przez to się nagrzewają.
Mam teraz problem jak dobrać motoreduktor. Konkretnie chodzi mi o to jakie założyć opory. Głównie chodzi mi o opór łożyska wieńcowego.