Strona 1 z 1

frezowanie bez chłodzenia

PostNapisane: lip 05, 2011 22:36
przez Psikus
witam

Proszę o wymianę doświadczeń na temat frezowania stali bez chłodzenia narzędzia.
Podaję moje dane:
Stal C55
frez składany 90 stopni fi 80, 7 płytek
głębokość skrawania 4 mm
szerokość 65 mm
prędkość skrawania 150
czas cyklu 40 minut

później jest tylko zmiana części na maszynie i od nowa

Re: frezowanie bez chłodzenia

PostNapisane: mar 27, 2012 22:35
przez marcin_gracz
Witaj,

Generalnie co ja moge powiedziec ze swojego doświadczenia to na pewno bym nie stosował freza 90 stopni.
Najchetniej 45 stopni lub ewentualnie okrągłe plytki, kolejną zmiane jaką bym zrobił to zmiejszył głębokość skrawania zwiększył posów i ewentualnie to zalezy jak frez zagłebia sie w narzedzie i wychodzi z niego. Ogólnie chodzi o to żeby zagłebianie odbywało się po łuku i tak samo kończyło wtedy są mniejsze siły skrawania.
Odpowiednie dobranie parametrów i głębokości skrawania pozwoli na odporowadzanie ciepła wraz z wiurem a a to jest klucz do skucesu.
Ponadto 40 minut na cykl to troche dlugo, choć oczywiście nie wiem dokladnie ile materialu jest usuwane i innych zmiennych. Ale postaraj sie tak podgonić parametry żeby cykl spadł do 30 i wymiana plytek, wtedy frezowanie jest jeszcze bardziej ekonomiczne, bo koszt płytki jest znikomy do kosztu pracy maszyny.
pozdrawiam

Re: frezowanie bez chłodzenia

PostNapisane: cze 16, 2013 11:35
przez steganos
Nie jestem specjalistą z dziedziny frezowanie ale jeśli ktoś potrzebowałby takich usług to serdecznie polecam usługi firmy Bonus Specto.

Re: frezowanie bez chłodzenia

PostNapisane: cze 30, 2013 17:14
przez mlody.michal
Z tego miejsca też bym chciał wszystkim polecić firmę BonusSpecto. Ja jestem bardzo zadowolony z ich usług. Dysponują bogatym parkiem maszynowym i mają dobre ceny. Co do terminów też ok. Zamawiałem u nich wiele elementów i nigdy nie usłyszałem odpowiedzi że nie są w stanie czegoś wykonać.