_

W jakich dziedzinach się dokształcać?

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

W jakich dziedzinach się dokształcać?

Postprzez Seafahrer122 » kwi 15, 2021 14:03

Jakie przedmioty ze studiów przydają się w pracy konstruktora? W które z nich się bardziej zagłębić? Dodam, że studiuję MiBM na uczelni morskiej (specjalność to eksploatacja siłowni okrętowych), a więc sam program może być bardziej okrojony niż na politechnikach. O ile oczywiście jest możliwa praca w tym zawodzie po wyżej wymienionej specjalności.
Ostatnio edytowany przez Seafahrer122, kwi 17, 2021 21:41, edytowano w sumie 1 raz
Seafahrer122

Re: W jakich dziedzinach się doksztsłcać?

Postprzez NewJoker » kwi 15, 2021 15:14

Zależy w jakiej branży będziesz pracować, ale ogólnie dla konstruktora najbardziej przydatne są te przedmioty:
- mechanika ogólna
- wytrzymałość materiałów
- podstawy konstrukcji maszyn
- grafika inżynierska
- CAD/CAM
- CAE (MES)

Pomijam tu zupełnie podstawowe przedmioty jak matematyka i fizyka, one są potrzebne do opanowania chociażby mechaniki i wyrzymałości materiałów. Reszta już zależy od tego czym dokładnie będziesz się zajmować. Może Ci się więc przydać mechanika płynów, termodynamika, wibroakustyka czy obróbka skrawaniem/plastyczna.
NewJoker

Postprzez velaskez » kwi 17, 2021 09:03

W programowaniu. Jeśli umiesz oskryptować nudne i żmudne zadania, to jesteś wart więcej niż 10 konstruktorów starej daty.
velaskez

Postprzez gouda » kwi 17, 2021 13:37

velaskez napisał(a):W programowaniu. Jeśli umiesz oskryptować nudne i żmudne zadania, to jesteś wart więcej niż 10 konstruktorów starej daty.

W UK może tak, w PL nie ;p. Przerabiałem na własnej skórze...
Jak umiesz.programowac idziesz na backend albo ML i wtedy (jak zdobędziesz doświadczenie) zaczynasz zarabiać.
gouda

Postprzez Seafahrer122 » kwi 17, 2021 14:27